Akademia

ABC uszlachetniania druku

Uszlachetnianie druku polega na dodawaniu elementów lub usług poprawiających jakość wydruku i nadających mu wyjątkowy wygląd. Do dyspozycji mamy takie techniki jak lakierowanie, foliowanie, tłoczenie wklęsłe i wypukłe, tłoczenie folią (hot-stamping), sztancowanie czy zastosowanie farb metalicznych.
Czytaj dalej
Selektywny lakier

Podaruj sobie trochę luksusu

Czy Twoja ulotka lub wizytówka musi wyróżniać się wizualnie? Czy chcesz, by grafika „wyskakiwała" ze strony, a jednocześnie była chroniona przed uszkodzeniami? Jak zaprojektować przedmiot przyciągający uwagę w świecie, w którym odbiorcy są w ciągłym ruchu i mają bardzo mało czasu na przyswajanie informacji?
Czytaj dalej

Grzbiet książki - normy vs życie

Mówi się, że przednia strona okładki przyciąga uwagę, a tylna sprzedaje książkę. A co z grzbietem książki?
Większość książek w sklepach i bibliotekach jest odkładana na półki grzbietami skierowanymi na zewnątrz. Jeśli książka ma świetny tytuł i dobrze zaprojektowany grzbiet, przyciągnie więcej oczu niż jej sąsiadka na półce.
Czytaj dalej

Druki, które mówią do CIEBIE

Personalizacja druku polega na dostosowywaniu drukowanych materiałów do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Dzięki postępom w technologii druku cyfrowego, możliwe jest tworzenie unikatowych, spersonalizowanych materiałów na dużą skalę. Personalizacja druku nie tylko zwiększa zaangażowanie odbiorców, ale także pozwala firmom na tworzenie bardziej trafnych i skutecznych kampanii marketingowych.
Czytaj dalej

Papiery w poligrafii - cechy i rodzaje

Jeden z dużych producentów i dystrybutorów papieru, reklamuje swoje produkty, używając zaskakujących dla laika haseł:
Papier, który odzwierciedla Twoje emocje.
Papier, który dotrzymuje obietnic.

O co chodzi? Czy to marketingowe nadużycie? A może radosna twórczość nadgorliwego copywritera?
Czytaj dalej

Makieta okładki

Oprawa miękka klejona to popularna i spełniająca wysokie standardy jakościowe metoda oprawy książek. Jest powszechnie stosowana w przypadku książek, czasopism, katalogów i innych publikacji, które wymagają profesjonalnego wyglądu przy niższych kosztach w porównaniu do oprawy twardej.
Czytaj dalej